بسیاری از دوستانی و زبان آموزانی که در کلاس های آموزش زبان کره جنوبی شرکت می کنند یکی از اهداف اصلیشان ، مهاجرت به کره جنوبی است . موفقیت، رشد روزافزون و حرکت به سوی توسعه یافتگی عواملی هستند که متقاضیان مهاجرت را به اخذ اقامت در کره جنوبی در سال 2021 و زندگی در این کشور سوق میدهد. در حقیقت کره جنوبی در زمره کشورهایی است که با وجود رازآلود بودن، متقاضیان بسیاری برای مهاجرت و اقامت دارد، این کشور نمونه بارز حرکت رو به جلو و دستیابی به ترقی است. با وجود اینکه کشور کره جنوبی در گذشته نه چندان دور در خیل کشورهای مهاجر فرست بود، امروزه متقاضیان بسیاری برای شروع کسب کار، ادامه تحصیل و یا حتی تجربه زندگی در کشوری با استانداردهای زندگی بالا به این کشور مهاجرت می کنند.

اخذ اقامت در کره جنوبی حتی برای متقاضیانی از کشورهای غربی نیز جذابیت دارد و امروزه نزدیک به 12 میلیون مهاجر غربی در این کشور و به ویژه در سئول زندگی می کنند.

اخذ اقامت کره جنوبی چگونه ممکن می شود ؟

یکی از ساده ترین و تضمین شده ترین راه های اخذ اقامت در کره جنوبی اقدام از طریق ویزای سرمایه گذاری D-8 است. امروزه حداقل میزان سرمایه گذاری 300000$ (دلار) است. این در حالی است که در سال های نه چندان دور این مقدار ابتدا 25000$ (دلار) و سپس 50000$ (دلار) بود. متقاضیان می توانند با اخذ ویزای سرمایه گذاری، ضمن سرمایه گذاری در کره جنوبی در کشور مستعدی همچون کره جنوبی، اقامت این کشور را نیز اخذ نمایند. حقیقت این است که مبلغ سرمایه گذاری تقریبا 282000$ (دلار) است و این مبلغ می تواند صرف راه اندازی کسب و کارهای کوچک در این کشور شود. متقاضی باید ثابت نماید که کسب و کاری که قصد راه اندازیش را دارد، موفق خواهد شد و تا 5 سال این سرمایه در همان کسب کار پیشنهادی در گردش خواهد بود.

کره جنوبی بهترین مقصد برای استارت آپ های بخش علوم نوین و تکنولوژی های روز است. این کشور به سرمایه گذار قدرت نفوذ در بازار بین المللی را می دهد. از همین رو بی شک انتخاب کره جنوبی برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت در کره جنوبی، بهترین انتخاب زندگی متقاضی خواهد بود.

اقامت کره جنوبی از طریق کار

نرخ بیکاری در کشور کره نسبتاً پایین است و حقوق و دستمزدهایی که کارکنان در این کشور دریافت می­ نمایند، بالا می ­باشد. مهاجرین در این کشور با فرصت های شغلی مختلفی روبرو هستند، همچنین دانشجویانی که مشغول تحصیل در کشور کره جنوبی هستند، نیز می­ توانند به انجام کارهای دانشجویی در این کشور بپردازند. دولت کره جنوبی برای مهاجرانی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، ویزاهای مختلفی را صادر می ­نمایند. بگونه ای که افراد برای مشاغل مختلف می­ بایست ویزاهای جداگانه ای را دریافت نمایند. بطوریکه ویزای C-2 دارای 90 روز اعتبار است و برای افرادی که جهت انجام کارهای هنری همچون موسیقی، نقاشی به این کشور سفر می ­نمایند صادر می­ گردد.

ویزاهای نوع E کره جنوبی که خود دارای 10 زیر گروه است، هرکدام برای انجام کارها و حرفه های مشخصی صادر می ­شوند. ویزای E-1 برای اعضای آکادمیک، ویزای E-2 برای مدرسین زبان، ویزای E-3 برای محققین، ویزای E-4 برای متخصصینی که از سوی کره جنوبی دعوت شده اند و ویزای E-5 برای پزشکان، مهندسین و وکلا صادر می­گردد، همچنین ویزای E-6 برای متخصصین هنر موسیقی و ادبیات، ویزای E-7 برای افراد با تخصص های ویژه و ویزای E-10 برای متخصصین در حرفه های کشتیرانی صادر خواهد شد.

نکات مربوط به اخذ اقامت در کره جنوبی

پس از ورود به کره جنوبی، متقاضیانی که دارای ویزای بلند مدت هستند باید گواهی ثبت نام بیگانگان را از اداره مهاجرت این کشور اخذ نمایند. متقاضی تا 90 روز پس از ورود به کره جنوبی می تواند این گواهی را اخذ نماید. گرفتن این گواهی معمولا 3 تا 10 روز کاری به طول می انجامد. صاحبان ویزای بلند مدت باید پس از ورود و قبل از خروج از کره جنوبی، مجوز ورود مجدد را دریافت کنند. این امر پس از ورود مجدد به کره جنوبی تایید خواهد شد.

علاوه بر این متقاضی باید در صورت هر گونه تغییرات اطلاعات موجود در گواهی ثبت نام، در عرض 14 روز این تغییرات را به اطلاع اداره مهاجرت برساند. این فرم ها باید توسط متقاضی و برای تمام اعضا خانواده که تحت تکفل متقاضی هستند تکمیل گردد. نکته قابل توجه این است که هر عضو خانواده که بیش از 16 سال سن در هنگام درخواست دارد باید اثر انگشت خود را در اداره مهاجرت کشور کره حنوبی ثبت نماید.

درخواست مجوز اقامت در کره جنوبی

پروسه اخذ اقامت در کره جنوبی به صورت دائم می تواند چه قبل از ورود به این کشور و چه پس از ورود طی شود. البته چنانچه متقاضی به صورت موقت مقیم کره جنوبی باشد، طی مراحل تسریع می گردد. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم کره جنوبی به قرار ذیل است:

  • ویزای معتبر متقاضی
  • آدرس دقیق متقاضی در کره جنوبی
  • کپی شناسنانه و کارت اقامت

ذکر این نکته اهمیت دارد که کسب شهروندی کره جنوبی متقاضیان بسیاری دارد اما امر آسانی نیست و ساده ترین راه برای این امر ازدواج متقاضی با یک شهروند کره جنوبی است که حداقل یکی از والدینش تابعیت این کشور را داشته باشند.

فرایند اخذ اقامت دائم در کره جنوبی در سال 2020

کسب اقامت دائم (PR) کره جنوبی امری امکان پذیر است اما مستلزم این است که متقاضی ثابت نماید به طور جدی تمایل دارد اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. فرایند اخذ چنین اقامتی به قرار ذیل است:

  • حداقل 5 سال در کره جنوبی اقامت داشته باشد
  • مهارت زبان کره ای (خواندن، نوشتن و صحبت کردن
  • آشنایی با فرهنگ و تاریخ کره جنوبی
  • طی آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی

پاسپورت دوم در کره جنوبی

چنانچه متقاضی اقامتگاه واقعی اش را کشور کره جنوبی لحاظ نماید ممکن است بتواند پس از گذراندن مراحلی شهروندی کره جنوبی را به دست آورد. سه راه برای کسب شهروندی کره جنوبی وجود دارد که معمول ترین آن، کسب تابعیت طبیعی است. بر اساس این روند متقاضی باید 5 سال متوالی در کره جنوبی زندگی کرده و دانش عمومی نسبت به فرهنگ این کشور داشته باشد. علاوه بر این باید بتواند به زبان این کشور مکالمه نماید.

راه دیگر این است که از ازدواج متقاضی با یک شهروند کره ای که یکی از والدینش کره ای هستند، دست کم 2 سال گذشته باشد. از آنجایی که قانون حقوق خصوصی کره جنوبی به تازگی اصلاح شده است، متقاضیانی که تابعیت کره را کسب می کنند می توانند تابعیت کشور قبلی خود را نیز حفظ کنند چرا که تابعیت دوگانه به لحاظ قانونی در این کشور پذیرفته است. هزینه ویزای کره جنوبی نیز در زمره ویزاهای گران قیمت قرار دارد. توجه داشته باشید که قدم به کشوری می گذارید که توسعه یافته و ثروتمند است پس نمی توان اقامت دائم را ارزان به دست آورد.

اقامت کره جنوبی از طریق تحصیل

دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور ابتدا درخواست خود را به این دانشگاه ها ارسال و پس از دریافت موافقت از سوی این دانشگاه ها برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی می­ باید اقدام نمایند. ویزای تحصیلی کره جنوبی نیز همانند ویزای کاری این کشور دارای انواع مختلفی است و دانشجویان بسته به طول دوره تحصیلیشان در این کشور می­ باید ویزاهای مختلفی را دریافت نمایند.

ویزای تحصیلی 90 روزه کره مخصوص آن دسته از دانشجویانی است که طول دوره آموزشی آنها در این کشور کمتر از 90 روز است و افرادی که قصد تحصیل در کره جنوبی را بیش از90 روز در این کشور دارند، می­ باید ویزای نوع D کره جنوبی را اخذ بنمایند. همچنین با توجه به شرایط کار ضمن تحصیل در کره جنوبی ویزای H-1 کره جنوبی که دارای یکسال اعتبار است، برای دانشجویانی صادر می­ گردد که قصد انجام کار و تحصیل در کره جنوبی را دارند. همچنین تحصیل در دانشگاه های کره به زبان های انگلیسی و کره ای صورت ارائه می­ شود و دانشجویان بین المللی نیز می ­توانند از بورسیه های تحصیلی در کره جنوبی بهره ­مند گردند.

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

زمینه سرمایه گذاری در کره جنوبی بسیار مساعد است و از طرفی دولت کره با پرداخت کمک هزینه و عفو مالیات در مناطق آزاد این کشور از سرمایه گذاران خارجی استقبال می ­نماید. افراد برای سرمایه گذاری در این کشور باید دارای 100 میلیون وون سرمایه اولیه می­ باشند. بدین منظور سرمایه گذاران باید ویزای D کره جنوبی را اخذ نمایند و در صورت موفقیت در کسب و کار و سرمایه گذاری خود می­ توانند برای دریافت اقامت دائم کره جنوبی که اقامتF-5 نام دارد، اقدام نمایند. از دیگر راه های مهاجرت به کره جنوبی که منجر به اخذ اقامت کره جنوبی می­ گردد ازدواج و تولد است.

اقامت کره جنوبی جنبه پناهگاه مالیاتی ندارد

نخستین اصل بازار کار در کره جنوبی، شفافیت در کانال های انتقال پول است. از همین رو است که کشور کره جنوبی گذرنامه تراز اول آسیا را از آن خود کرده است. کره جنوبی پناهگاه مالیاتی شرکت ها نیست و باید توجه داشته باشید که حداقل 10% از درآمد شرکت ها صرف پرداخت مالیات می شود. این امر به مرور محیط شغلی امن تر و توسعه یافته تری را در اختیار سرمایه گزار قرار می دهد. چنانچه علاوه بر زبان ره ای به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید ضمن اقامت در کره می توانید انتظار شغلی با درآمد بالا را نیز داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

استخدام مدرس کره ای

한국어학원 세디그다네쉬에서 한국어선생님을 찾습니다.

한국인 또는 이란인 선생님 모집
- 한국인선생님일경우, 한국어교원자격증이 있거나 전공
- 이란인선생님일경우,
한국어교원자격증이 있거나 토픽 3급 이상

근무시간: 토요일, 일요일 하루 6시간씩

숙소, 보험, 점심식사, 월급 제공!

전화해주세요
샤합~
021 66592912
021 66592865
091 90301554